Amazon.com Widgets The James Bond 007 Dossier | Cover Story - Monica Bellucci - What a thrill to be a Bond Lady

The James Bond 007 Dossier

Bond, James Bond.

10. April 2018 10:47
by m
0 Comments

Cover Story - Monica Bellucci - What a thrill to be a Bond Lady

10. April 2018 10:47 by m | 0 Comments

Oggi, Italian for "Today", describes itself as "The news magazine of Italian families". In this issue, from November 2015, Monica Bellucci explains why, when offered a part as a Bond Girl twenty-five years ago, she turned them down: "I did not care about it then. Now I can say that I am part of a new generation of Bond Lady, which is very different." And when asked if she thought Daniel Craig is the best James Bond ever, she replied "Daniel is a very good James Bond and this film is the best he has done, but Sean Connery is the one I've seen many times when I was a girl and I have to say that he remains the sexiest ever..."

page 1
page 2
page 3
page 4
page 5
page 6
page 7

Monica Bellucci James Bond Spectre Oggi 4 Nov 2015_Page_1   Monica Bellucci James Bond Spectre Oggi 4 Nov 2015_Page_2   Monica Bellucci James Bond Spectre Oggi 4 Nov 2015_Page_3   Monica Bellucci James Bond Spectre Oggi 4 Nov 2015_Page_4  
Monica Bellucci James Bond Spectre Oggi 4 Nov 2015_Page_5   Monica Bellucci James Bond Spectre Oggi 4 Nov 2015_Page_6   Monica Bellucci James Bond Spectre Oggi 4 Nov 2015_Page_7  

MONICA BELLUCCI

Intervista esclusiva

«UNA DONNA DI 51 ANNI PUÒ ESSERE ATTRAENTE COME UNA DI 30»

IL MIO SEGRETO DI BELLEZZA

«TINGO I CAPELLI, USO CREME NATURALI, DICO NO AL BOTOX E FACCIO AGOPUNTURA PER IL VISO, SENZA NASCONDERE QUALCHE RUGA. COSÌ HO SEDOTTO JAMES BOND. CHE È L’UOMO IDEALE. PERCHÉ NON ESISTE...»

COVER STORY

16 Monica Bellucci Che emozione essere una Bond Lady di Armando Gallo

MONICA BELLUCCI

«A 51 ANNI SEDUCO BOND CON LE RUGHE»

JAMES BOND NEL NUOVO SpectreSpectre È STREGATO DAL FASCINO SENZA TEMPO DELLA NOSTRA ATTRICE. «PERCHÉ È LA CHIMICA TRA UOMINI E DONNE CHE CONTA», DICE. «LA VERA SESSUALITÀ È NELLA MENTE, NON NELL’ETÀ DEL CORPO». E CI SVELA PERCHÉ DICE «NO» A BOTOX E PLASTICHE

di Armando Gallo

Londra, ottobre Non è Daniel Craig, ma la straordinaria presenza di Monica Bellucci che sta spingendo alla grande il nuovo film di James Bond, SpectreSpectre. Anche se l’attrice italiana appare nel film solo per un totale di cinque minuti, la sua incontenibile belleza, nei panni della vedova di un boss mafioso,  harichiamato l'attenzione della stampa mondiale che le sta dedicando le copertine che promuovono l'uscita del 24° film sull’agente so viene sedotto dalla sua affascinante bellezza, e per la prima volta Bond porta a letto una donna matura, creando quello che il regista Sam Mandes definisce un fatto «rivoluzionario e adatto ai tempi che viviamo». Monica Bellucci stessa, che il 30 settembre ha compiuto 51 anni, ce lo racconta quando Oggi l’incontra in un lussuoso hotel londinese a Whitehall, proprio a pochi passi da Westminster, dove alcune scene importanti del film sono state girate un anno fa. «Quando mi chiamarono credevo che fosse per la parte che fu di Judi Dench, quella di M.», ci dice l’attrice vestita in un completo nero di Max Mara, «ma Sam Mendes mi svelò la sua idea nuova e rivoluzionaria: una relazione tra James Bond e una donna matura»

Un tris di stelle con licenza di uccidere

Londra. A lato, da sinistra, Monica Bellucci, Daniel Craig e Lea Seydoux alla presentazione di 007 - SpectreSpectre. È il quarto fi lm in cui Craig veste i panni dell’agente con licenza di uccidere.

«CON CRAIG GIRO UNA SCENA MOLTO CALDA, MA DANIEL È UN GENTILUOMO E UN ATTORE GENEROSO»

ACQUA E SAPONE

Londra. Un’intensa espressione di Monica Bellucci, 51 anni, colta dall’obiettivo di Armando Gallo durante l’intervista. «Il mio modello di donna era mia nonna che metteva solo un rossetto», ci racconta l’attrice.

Qual è stata la sua reazione?

«Ho accettato subito la parte e ho detto a Sam che, per la sua idea, sarebbe diventato un eroe tra noi donne. È importante dimostrare che una donna a 50 anni può essere interessante e attraente come una donna di 30. È la chimica e l’energia tra uomini e donne che conta. La vera sessualità è nella mente, nell’immaginazione, non nell’età del corpo».

In questo film lei dimostra molto coraggio.

«In che senso?».

Che si vedono ombre, rughe: non ha paura di dimostrare i suoi 51 anni?

«No, doveva essere girato così: è il giorno del funerale, sono affranta per l’assassinio di mio marito e traumatizzata dalla paura di fare la stessa fine. Il mio viso dove riflettere la tristezza, la disperazione, ma James Bond mi salva e mi prende. Non lo vedo poi così preoccupato per qualche ruga (ride)».

La scena tra voi è molto calda. Com’è stato girarla?

«Daniel Craig è un vero gentiluomo e un attore molto generoso. È un’ottima scena e alla fine ci siamo divertiti tutti e due».

Pensa che Daniel sia il miglior James Bond?

«Daniel è un ottimo James Bond e questo film è il migliore che abbia fatto, ma Sean Connery è quello che ho visto più volte quand’ero ragazza e devo dire che rimane il più sexy in assoluto».

* Ha conosciuto l’attore francese Vincent Cassel (padre delle sue due fi glie) sul set del fi lm L’appartamento (1996)

È vero che le offrirono una parte di “Bond Girl” 25 anni fa?

«Sì, ma allora non mi interessava. Ora posso dire di far parte di una nuova generazione di Bond Lady, che è molto diverso».

Cosa fa per mantenersi così in forma? Come cura la sua bellezza?

«Ho due bambine di 5 e 10 anni che mi tengono in forma. Ho un parrucchiere molto bravo che mi tinge i capelli. Uso la crema per il viso di Dr. Hauschka che usa prodotti naturali. Faccio agopuntura per il viso. È il contrario del botox: il botox blocca, l’agopuntura smuove».

OGGI * Dopo due fi lm italiani, la Bellucci fece il salto nel 1992 recitando in Dracula di Bram Stoker per Francis Ford Coppola

Le due figlie sono la sua vita

LE PORTA IN GIRO PER L’EUROPA

Roma. In queste immagini esclusive vediamo Monica Bellucci a Fiumicino con le fi glie Deva, 11 anni, e Léonie, 5, avute da Vincent Cassel. A sinistra e più sopra, arrivano all’aeroporto. Sopra, richiama

all’ordine la piccola. A destra, la classe in erba di Deva.

È un bel messaggio alle attrici di Hollywood ossessionate da botox e chirurgia plastica?

«Non so cosa succeda a Hollywood perché non ci ho mai abitato. Non voglio interferire perché sono cose molto private, ma vivo a Parigi dove esistono attrici che ammiro come Isabelle Huppert, Catherine Deneuve, Charlotte Rampling, Nathalie Baye. Poi guarda Judi Dench e la sua potenza a 80 anni. Le cose stanno cambiando e esiste un modo nuovo di guardare le attrici oggi. E poi sono italiana e la vera bellezza la vedo nel volto di mia nonna materna che nel Dopoguerra ha tirato su cinque figli e ha lottato per tutta la vita. La vera bellezza è nel rossetto che mia nonna paterna si metteva prima di andare in chiesa la domenica. Le donne italiane hanno una grande forza interiore. Hanno sempre dovuto lottare così tanto perché vivono ancora in un mondo dove gli uomini hanno tutto il

potere».

QUESTO BACIO APPASSIONATO HA FATTO IL GIRO DEL MONDO

Il bacio di Monica Bellucci a Daniel Craig in SpectreSpectre. Nel fi lm recita solo cinque minuti, ma nonostante ciò Monica è fi nita sulle copertine dei giornali di mezzo mondo. La Bellucci interpreta la vedova di un boss mafi oso.

Non pensa che i tempi stiano cambiando?

«Certo, ma se guardiamo all’eguaglianza, uomini e donne sono ancora molto lontani dall’avere gli stessi diritti. Chissà se riuscirò a vedere il cambiamento durante la mia vita, lo spero. Le donne devono poter partecipare a tutto, non solo procreare. Noi donne stiamo iniziando a parlarne. Stiamo iniziando ora a dimostrare che vogliamo essere libere. È una novità per noi perché per secoli siamo state schiave, quindi la libertà è una cosa nuova. Amo gli uomini e gli uomini hanno anche bisogno di noi e penso che dobbiamo imparare a come relazionarci senza litigare».

Quando si è accorta di essere bella?

«Sono cresciuta come figlia unica e mi sentivo sempre molto sola, timida, anche per questo ho volute avere una seconda figlia. Poi attorno ai 13 anni ho scoperto che tutti volevano diventare miei amici».

Com’e la vita di mamma single?

«Non sono single. Le mie figlie hanno un padre che vedono regolarmente, sebbene la nostra storia sia finita due anni fa».

Il 28 agosto del 2013 annunciava la separazione dall’attore francese Vincent Cassell con il quale era stata sposata 14 anni e che le ha dato due figlie, Deva di 10 anni e Leonie di 5 anni. Come sono statiquesti ultimi due anni come single?

«Sorprendenti. Per la prima volta ho avvertito un grande sentimento di libertà perché per la prima volta nella mia vita potevo fare qualsiasi cosa volessi».

Ha intenzione di stare sola?

«No, perché gli uomini fanno parte dell nostra anima. Ho imparato così tanto nei 18 anni trascorsi con Vincent. E sebbene siamo finiti come coppia, rimango sempre la madre delle nostre figlie e l’amore esiste ancora, ma in modo diverso. Penso sia importante non perderlo quando ci sono figli coinvolti».

Chi è per lei un uomo ideale?

«Un uomo che ti fa ridere è già una conquista».

C’è qualcuno che la fa ridere?

«Per rispetto delle mie figlie declino la risposta, per la loro privacy».

Mi sembra che lei stia attraversando un momento professionale molto interessante?

«Certo. Sono qui a Londra per la prima mondiale di SpectreSpectre. La settimana scorsa ero al Festival di Roma per promuovere il film Ville-Marie del regista canadese Guy Édoin dove faccio la parte di un’attrice francese che va in Canada per girare un film e allo stesso tempo cerca di ricucire la relazione con un figlio adulto. Per una madre non c’è cosa peggiore che quella di non avere l’amore di un figlio. È una parte straordinaria. Tra una settimana poi torno sul set di On the milky road di Emir Kusturica che finiremo di girare alla fine di novembre. Dopo mi fermo per due mesi e farò la mamma a tempo pieno».

È contenta di essere una Bond Lady?

«Sono fiera di essere una Bond Lady perché James Bond e l’uomo più stupefacente al mondo. Lo sa perché? Perché non esiste».

Armando Gallo

* Il fi glio di Ian Fleming (papà di 007), Casper, morì per overdose nel 1975

[Source: OGGI, 4 Novembre 2015, P.16-20. Testi e foto © 2015 RCS MediaGroup S.p.A. Tutti i diritti riservati.]

MONICA BELLUCCI

Today - THE NEWSMAGAZINE OF ITALIAN FAMILIES

Exclusive interview

MONICA BELLUCCI

«A 51-YEAR-OLD WOMAN CAN BE ATTRACTIVE AS ONE OF 30»

MY SECRET OF BEAUTY

«I TAKE HAIR, I USE NATURAL CREAMS, I say NO TO BOTOX AND I DO FACE AGOUNT FOR THE FACE, WITHOUT HIDING ANY RUGA. SO I SEDUCED JAMES BOND. WHAT IS IDEAL MAN. WHY DOES NOT EXIST ... »

COVER STORY

16 Monica Bellucci What a thrill to be a Bond Lady by Armando Gallo

MONICA BELLUCCI

«AT 51 YEARS SEDUCO BOND WITH WRINKLES»

JAMES BOND IN THE NEW SPECTER IS STRICGED BY THE CHARM WITHOUT TIME OF OUR ACTRESS. "WHY IT IS CHEMISTRY BETWEEN MEN AND WOMEN THAT CONTAINS", SAYS. "REAL SEXUALITY IS IN THE MIND, NOT IN THE AGE OF THE BODY". AND IT REVEALS WHY IT SAYS «NO» TO BOTOX AND PLASTICS

by Armando Gallo

London, October It is not Daniel Craig, but the extraordinary presence of Monica Bellucci who is pushing the new James Bond movie, Specter. Even if the Italian actress appears in the film only for a total of five minutes, her irrepressible beauty, in the role of the widow of a mafia boss, harichiamato the attention of the world press that is dedicating her the covers that promote the release of the The 24th film about the agent is seduced by his fascinating beauty, and for the first time Bond brings a mature woman to bed, creating what the director Sam Mandes calls a "revolutionary and suitable for the times we live in". Monica Bellucci herself, who turned 51 on September 30th, tells us when Today meets her in a luxury London hotel in Whitehall, just a few steps from Westminster, where some important scenes of the film were shot a year ago. «When they called me I thought it was for the part that was by Judi Dench, that of M.», tells us the actress dressed in a black suit by Max Mara, «but Sam Mendes unveiled his new and revolutionary idea: a relationship between James Bond and a mature woman »

A trio of stars with a Licence To KillLicence To Kill

London. To the side, from the left, Monica Bellucci, Daniel Craig and Lea Seydoux at the presentation of 007 - Specter. It is the fourth film in which Craig plays the role of the agent with a Licence To KillLicence To Kill.

«WITH CRAIG I HAVE A VERY HOT SCENE, BUT DANIEL IS A GENTLEMAN AND A GENEROUS ACTOR»

WATER AND SOAP

London. An intense expression of Monica Bellucci, 51, captured by the objective of Armando Gallo during the interview. "My model of a woman was my grandmother who put only a lipstick," says the actress.

What was your reaction?

"I immediately accepted the part and told Sam that, for his idea, he would become a hero among us women. It is important to show that a woman aged 50 can be interesting and attractive as a woman of 30. It is chemistry and energy between men and women that matters. True sexuality is in the mind, in the imagination, not in the age of the body ".

In this film she shows a lot of courage.

"What do you mean?".

What do you see shadows, wrinkles: not afraid to show his 51 years?

"No, it had to be filmed like this: it's the day of the funeral, I'm heartbroken by the murder of my husband and traumatized by the fear of doing the same end. My face to reflect sadness, despair, but James Bond saves me and takes me. I do not see him so worried about some wrinkles (laughs). "

The scene between you is very hot. How was it to turn it?

"Daniel Craig is a true gentleman and a very generous actor. It's a great scene and at the end we both had fun ".

Do you think Daniel is the best James Bond?

"Daniel is a very good James Bond and this film is the best he has done, but Sean Connery is the one I've seen many times when I was a girl and I have to say that he remains the sexiest ever."

* She met the French actor Vincent Cassel (father of her two daughters) on the set of the film The apartment (1996)

Is it true that they offered her a part of "Bond Girl" 25 years ago?

"Yes, but I did not care about it then. Now I can say that I am part of a new generation of Bond Lady, which is very different. "

What do you do to keep yourself in shape? How does your beauty cure?

"I have two girls aged 5 and 10 who keep me in shape. I have a very good hairdresser that dyes my hair. I use Dr. Hauschka's face cream that uses natural products. I do acupuncture for the face. It's the opposite of botox: the botox blocks, acupuncture moves ".

TODAY * After two Italian films, Bellucci made the jump in 1992 playing in Dracula by Bram Stoker for Francis Ford Coppola

The two daughters are her life

LEADS AROUND EUROPE

Rome. In these exclusive images we see Monica Bellucci at Fiumicino with her daughters Deva, 11, and Léonie, 5, with Vincent Cassel. On the left and above, they arrive at the airport. Above, he calls

to the small order. On the right, the budding class of Deva.

Is this a good message to Hollywood actresses obsessed with botox and plastic surgery?

"I do not know what happens in Hollywood because I've never lived in it. I do not want to interfere because they are very private things, but I live in Paris where there are actresses I admire like Isabelle Huppert, Catherine Deneuve, Charlotte Rampling, Nathalie Baye. Then he looks at Judi Dench and his power at age 80. Things are changing and there is a new way to look at actresses today. And then I'm Italian and the real beauty I see in the face of my maternal grandmother who in the post-war period has raised five children and has fought for a lifetime. The real beauty is in the lipstick that my paternal grandmother used to put on before going to church on Sunday. Italian women have a great inner strength. They have always had to struggle so much because they still live in a world where men have everything power".

THIS PASSIONATE KISS MADE THE TOUR OF THE WORLD

Monica Bellucci's kiss to Daniel Craig in Specter. In the film he only recites five minutes, but nevertheless Monica is fi nished on the covers of newspapers around the world. Bellucci plays the widow of a mafioso boss.

Do not you think that times are changing?

"Of course, but if we look at equality, men and women are still very far from having the same rights. I wonder if I can see the change during my life, I hope so. Women must be able to participate in everything, not just procreate. We women are starting to talk about it. We are now starting to show that we want to be free. It's something new for us because we've been slaves for centuries, so freedom is a new thing. I love men and men also need us and I think we have to learn how to relate without fighting. "

When did she notice she was beautiful?

"I grew up as an only child and I always felt very lonely, shy, even for this I wanted to have a second daughter. Then around the age of 13 I discovered that everyone wanted to become my friends ».

How is the life of a single mother?

"I'm not single. My daughters have a father who they see regularly, although our story ended two years ago. "

On August 28, 2013 announced the separation from the French actor Vincent Cassell with whom she had been married 14 years and who gave her two daughters, Deva of 10 years and Leonie of 5 years. How was this last two years as a single?

"Amazing. For the first time I felt a great feeling of freedom because for the first time in my life I could do anything I wanted. "

Are you going to be alone?

"No, because men are part of our soul. I learned so much in the 18 years I spent with Vincent. And although we ended up as a couple, I always remain the mother of our daughters and love still exists, but in a different way. I think it's important not to lose it when there are children involved ».

Who is an ideal man for you?

"A man who makes you laugh is already a conquest".

Is there anyone who makes her laugh?

"Out of respect for my daughters I decline the answer, for their privacy".

Does it seem to me that you are going through a very interesting professional moment?

"Sure. I'm here in London for the world premiere of Specter. Last week I was at the Rome Film Festival to promote the film Ville-Marie by Canadian director Guy Édoin where I play the part of a French actress who goes to Canada to shoot a film and at the same time tries to mend the relationship with an adult son . For a mother there is nothing worse than not having the love of a child. It's an extraordinary part. In a week then I go back to Emir Kusturica's On the milky road set that we'll finish shooting at the end of November. Afterwards I stop for two months and I will do my mother full time ».

Are you happy to be a Bond Lady?

"I am proud to be a Bond Lady because James Bond is the most amazing man in the world. Do you know why? Because he does not exist ".

Armando Gallo

* The son of Ian Fleming (father of 007), Casper, died of an overdose in 1975

[Source: TODAY, 4 November 2015, P.16-20. Texts and photos © 2015 RCS MediaGroup S.p.A. All rights reserved.]

Related Dossiers

Monica Bellucci La nuova Bond Woman

Loaded 007 Spectre Bond Girl Preview

 
blog comments powered by Disqus

Follow The 007 Dossier on Facebook, Google Plus or twitter.

All original content is Copyright © 2006-2018 the007dossier.com. All Rights Reserved. 007 Gun Symbol © 1962 Danjaq S.A. James Bond Gun Barrel Logo © 1988 Danjaq S.A. & MGM/UA. James Bond Iris Logo © 1999 MGM Inc. James Bond 007 is a registered trademark of MGM Inc. A division of the United Artists Corporation and EON Productions Limited. All rights reserved. Any other content remains Copyright © its respective owners. Legal Information.